A Campus Fesztiválon a programhelyszínek közötti sétához ajánlott kényelmes gyapjú papucs, a rendezvényhez kapcsolódó gyerektábor szervezése, helyben készült egyedi fesztiválos emléktárgyak biztosítása a résztvevőknek és applikációba integrált tömegeloszlást monitorozó rendszer – néhány ötlet azok közül a kreatív megoldásokból, amit egyetemistákból álló csapatok gondoltak ki arra a kérdésre, hogy mivel lehetne még feledhetetlenebbé tenni a debreceni nyári nagyrendezvényt.
A Debreceni Egyetem Innovációs Ökoszisztéma Központja és a Campus Fesztivál első közös hackathonján egész nap csapatokban dolgoztak a fiatalok ötleteiken egyetemi és fesztiválos mentorok támogatásával, akik a problémák azonosításától kezdve a rendezvény gyakorlati tapasztalatainak átadásán keresztül egészen a zsűri előtti prezentációra való felkészülésig segítették a résztvevőket. „Elsősorban saját fesztiválélményeikből táplálkoztak a kreativitásukat megcsillantó csapatok, akik nagyon kooperatívak voltak a mentorokkal közös munkában. Az ötletek jelentős részénél megjelentek generációs sajátosságok, így a környezettudatosság vagy a biztonságérzet, az egymás iránti felelősség kérdéseinek erőteljesebb jelenléte a fesztiválokon” – foglalta össze tapasztalatait Kiss Ákos, az Innovációs Ökoszisztéma Központ munkatársa, aki mentorként egész nap ott volt a csapatok mellett.
A zsűriben Bács Zoltán kancellár minden indulónak gratulált a bátorságáért, hiszen az innovációs folyamatban az az első lépcső, amikor ötleteinket felvállalva megmutatjuk azokat a közönségnek, a lehetséges jövőbeli támogatóknak.
A Debreceni Egyetem kancellárja mellett a zsűriben Miklósvölgyi Péter, a fesztivált szervező Campus Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője, Szvath-Telkes Viktória, a Hungarian Startup University Program operatív vezetője és Hamvas László, a Hajdúsági Hallgatókért és Civilekért Egyesület elnöke értékelte az ötleteket.
Első díjazott lett, így négynapos belépőket ért a Campusra az újfajta felhasználói élményt biztosító fesztiválapplikáció ötlete. Ahogy a Fejben dől el nevű csapat tagjai – Oláh Anna Noémi, Simon Kristóf és Nagy Pál – fogalmaztak: „Egy app. Végtelen lehetőség”. Második helyezett lett a Nagy Szonja Gréta, Sebestyén Zsolt Máté és Szabó Patrik által alapított Csipet csapat, akik egy látogatói biztonságot szolgáló okos karszalag tervét mutatták be.

„Öröm látni a kreatív ötletekkel rendelkező fiatalokat, akik segíthetnek nekünk a fesztiválszervezés kihívásaira friss szemmel tekinteni. Izgalmas ötleteket ismerhettünk meg, szeretnénk ezt a kezdeményezést a jövőben is folytatni, a Campus Fesztivál részéről a továbbiakban is nyitottak vagyunk az új ötletekre” – értékelt Miklósvölgyi Péter fesztiváligazgató. Kovács Nóra, az Innovációs Ökoszisztéma Központ programmenedzsere hozzátette: „az esemény kiváló lehetőség volt a hallgatóknak, hogy kilépjenek a tanteremi keretek közül, és valós problémákra keressenek valódi megoldásokat”.

A zsűri harmadik helyezést nem osztott ki, viszont lelkesedésükért és munkájukért a bronzérmesnek járó napijegyes díjjal valamennyi indulót megjutalmazta.

A STARTUP-2025-HSUP-023 azonosító számú projekt a Nemzeti Innovációs Ügynökség közreműködésével, a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból valósult meg.


